Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Telefonbanken

Öppettider033-10 50 60 val 3

Digital Support

Dygnet runt0771-97 75 12

Spärrservice

Dygnet runt08-411 10 11

Reklamera korttransaktioner

De går igenom anteckningar på ett möte

Har dina beställda varor inte dykt upp? Har du upptäckt ett kortköp som du själv inte har gjort? Har du blivit belastad två gånger för ett köp? Fick du inte ut det begärda beloppet från automaten? Du har i dessa situationer möjlighet att göra en kortreklamation.

När du upptäcker att något blivit fel ska du alltid i första hand själv kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Spara alltid alla underlag på din kontakt med säljföretaget, exempelvis datum och tid för telefonsamtal samt vem du pratat med, kvitton eller e-post och brev. Swedbank kortreklamationer rekommenderar att du kommunicerar med säljföretaget skriftligt.

Mastercard och Visa har internationella regler som behöver följas vid en reklamation. Det gäller därför att du som kund bör agera snabbt när ett fel uppstår, så att inte reklamationsrätten går förlorad.

Om du behöver spärra kortet

Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag behöver du även spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Spärra kort gör du via spärrservice dygnet runt på 08-411 10 11 eller +46 8 411 10 11 från utlandet. Både om det gäller ditt bankkort eller ditt betal-och kreditkort.

Reklamera en transaktion på bankkort Business

Om du vill reklamera en transaktion på ditt bankkort Business ska du kontakta ditt lokala bankkontor eller ringa Kundcenter Företag på 0771-33 44 33.

Reklamera en transaktion på Visa Business Card

Om du vill reklamera en transaktion på ditt betalkort gör du det på EnterCards webbsida.
Reklamation EnterCard
Blankett för kortreklamation

Reklamera en transaktion på American Express

Om du har en Account Manager hos American Express ska du vända dig till din kontaktperson för att reklamera en transaktion. Övriga kunder ska vända sig till kundservice.

Kundservice för American Express Corporate Card, 0771-29 55 29 (08.00-20.00)

Kundservice för American Express Corporate Gold Card, 0771-29 00 30 (8.00-20.00)

Stäng Skriv ut