Hoppa till textinnehållet

Kundcenter Privat 033-10 50 60

  • Personlig Service är öppen kl. 7-21 måndag-fredag samt kl. 12-15 lördag-söndag. 
  • Självbetjäning är öppen dygnet runt.
  • Nu kan du även ringa in med Mobilt BankID.

Legitimera dig när du ringer

När du ringer 033-10 50 60 legitimerar du dig med antingen Mobilt BankID eller en PIN-kod.

 

Skaffa Mobilt BankID: Gör så här för att skaffa Mobilt BankID

Glömt din PIN-kod? Skapa ny PIN-kod i internetbanken

Vanliga frågor

Hur skaffar jag Mobilt BankID?

1. Ladda hem BankID säkerhetsapp från AppStore eller Google Play i din smartphone eller surfplatta.
2. Anslut dig till Mobilt BankID i internetbanken, appen för privatpersoner eller på bankkontor.
i. Vid anslutning ingår det att du aktiverar tjänsten samt att du väljer din säkerhetskod
ii. Den säkerhetskod du väljer är den kod du alltid kommer att använda vid inloggning och signering av uppdrag med ditt Mobilt BankID.

Jag har glömt min PIN-kod, vad gör jag?

Du skaffar en ny kod i internetbanken eller appen, under Övriga tjänster– Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

Hur aktiverar jag PIN-koden som jag har skapat i internetbanken?

Så här aktiverar du din 5-siffriga PIN-kod som du har skapat i internetbanken.

Ring 033-10 50 60
Tryck 1 för Självbetjäning
Tryck ditt personnummer 10 siffror
Tryck en PIN-kod (5 siffror som du väljer själv)
Tryck en PIN-kod igen och avsluta med #.

Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Ring till oss anslut dig nu

  • Personlig service på telefon
  • Öppet vardagar 7-21 samt helger 12-15
  • Legitimera dig med Mobilt BankID
     

För att kunna ringa 033-10 50 60 behöver du vara ansluten.

här kommer du igång. Fyra enkla steg!

  1. Logga in på Internetbanken
  2. Klicka på ”Övriga tjänster” i vänstermarginalen
  3. Klicka sedan på ”Telefonbanken”
  4. Välj sedan att aktivera ”Självbetjäning och Personlig Service”

 

Så där! Nu kan du ringa in till 033-10 50 60 och identifiera dig med Mobilt BankID.

 

Så här aktiverar du din PIN-kod

Om du vill kan du också välja att skapa en ny PIN-kod. Den ska bestå av fem siffror som du väljer själv. Koden kan vara bra att ha om Mobilt BankID av någon anledning inte skulle fungera.

 

  1. Ring 033-10 50 60 inom Sverige eller +46 33 10 50 60 från utlandet
  2. Tryck 1 för Självbetjäning
  3. Tryck ditt personnummer (10 siffror)
  4. Tryck en PIN-kod (fem siffror som du väljer själv)
  5. Tryck din PIN-kod igen och avsluta med #

 

Så där! Du har nu en personlig kod som du kan använda för att legitimera dig när du ringer in till oss.