Meny
Våra tjänster
Familjejuridik

Kundcenter – vi hjälper dig

  • Personlig service på telefon
  • Öppet vardagar 7-19 samt helger 12-15 (stängt storhelger och vissa röda dagar)
Kundcenter kundmöte

Så gör du för att använda vår telefontjänst

För att kunna ringa oss behöver du aktivera vår telefontjänst. Det gör du enklast i internetbanken.

Du som har internetbanken

Du som saknar internetbanken

Skaffa både internetbanken och telefontjänsten med hjälp av Mobilt BankID.

Aktivera telefontjänsten på ett bankkontor

Är du företagskund?

Har du glömt din kod för att kontakta oss?

När du ringer oss behöver du identifiera dig för att vi ska kunna hjälpa dig. Detta kan du göra på två sätt:

Vanliga tjänster i självbetjäningen

Vanliga tjänster i självbetjäningen är att kolla saldo, göra överföringar och ladda kontantkortet till mobilen. Välj att gå direkt till den tjänst du är intresserad av genom att trycka:

  • 10# Tillgängligt belopp (inklusive eventuell kontokredit)
  • 12# Senaste transaktioner
  • 16# För belopp till konto, ej bokförda (pengar på väg till kontot)
  • 20# Överföring mellan egna och gemensamma konton
  • 20# Överföring till annans konto inom banken*
  • 73# Ladda kontantkort till mobiltelefon*

*Särskild anslutning krävs. Läs mer i snabbvalsguiden. 

Kundcenter Snabbvalsguide

Vanliga frågor och svar

Storhelger och röda dagar som vi har stängt

Jul och nyår: Julafton, juldagen, annandag jul, nyårsafton, nyårsdagen och trettondedag jul.

Påsk: Långfredagen, påskafton, påskdagen och annandag påsk.

Midsommar: Midsommarafton och midsommardagen.

Andra röda dagar som vi har stängt: Första maj, Kristi himmelsfärdsdag, nationaldagen och alla helgonsdag.