Korta beslutsvägar

Vi skapar mer tid för det vi gör allra bäst

Vi arbetar efter devisen att hantera frågor där de uppstår. Vi litar på varandra, på våra olika kompetenser och förmåga att fatta rätt beslut.

Genom vårt förhållningssätt är vi trygga i att fatta beslut och våga ta egna initiativ. Genom att ha en organisation med få nivåer och hierarkier är alla delaktiga i att påverka vår gemensamma väg framåt. Det ger oss också mer tid att fokusera på det som vi gör allra bäst; att hjälpa våra kunder.

Mer än en bank - Korta beslutsvägar
Mer än en bank - Korta beslutsvägar

Korta beslutsvägar

Korta beslutsvägar gör vardagen enklare

Oscar Pettersson och Martina Lunnefors arbetar båda som rådgivare på Sparbanken Sjuhärads kontor i Kinna. Oscar gentemot företagskunder och Martina mot privatkunder. De är eniga om att bankens korta beslutsvägar gör vardagen enklare - och att det dessutom ökar kundnöjdheten! 

”Våra korta beslutsvägar gör att vi kan leverera snabb och effektiv service till våra kunder. Vissa av de kunder som vi har långa relationer med, och vars affärer vi förstår, kan få ett muntligt beslut senare samma dag som de kontaktar oss”, berättar Oscar.

Korta beslutsvägar

Korta beslutsvägar gör vardagen enklare

Oscar och Martina berättar att de kan ta många beslut själva eller i samråd med sina närmsta kollegor. När större beslut ska fattas är det aldrig långt till en högre ”beslutsinstans”. Möjligheten att snabbt kunna återkoppla till bankens kunder minskar stressen bland de anställda och ökar den generella kundnöjdheten.

”Vår lokala närvaro och våra goda kundrelationer gör att vi kan ta snabba och bra beslut som gynnar både kunderna, bygden och banken”, konstaterar Martina.

Mer än en bank - Korta beslutsvägar
0